Nieuws

Dag 8 – De laatste bal is geslagen

Beste supporters en sfeermakers,

En dan zit het Jan de Rijk Logistics Open 2026 er alweer op.

Een week geleden begonnen we met een verkeerd parkeeradres, een volle planning en een toernooicommissie die dacht dat alles onder controle was. Inmiddels weten we dat vooral dat laatste een illusie bleek.

De finaledag zelf verliep gelukkig een stuk rustiger. Misschien ook wel omdat de modepolitie vandaag nauwelijks iets te doen had. De glimmende schoenen bleven grotendeels uit beeld, de opvallende overgrips waren opgeborgen en zelfs de beruchte sportbroek van gisteren liet zich niet meer zien. Een gemiste kans voor de fotografen, maar een opluchting voor de rest van het park.

De dag werd opnieuw gekleurd door de inmiddels beroemde toernooifamilie. Een familie die deze week ongeveer net zo aanwezig was als de ballen op de baan. Sterker nog, er gaan geruchten dat de familie volgend jaar nog verder uitbreidt binnen het deelnemersveld. De commissie beraadt zich inmiddels op passende maatregelen.

Voor enkele finalisten bleek de spanning van een finale overigens nét iets te veel van het goede. Zij besloten dat een tweede plaats eigenlijk ook een prachtig resultaat is en lieten de finale aan zich voorbijgaan. Een strategie die zelden wordt toegepast, maar waar wel lef voor nodig is.

Ondertussen keek de geestelijk vader van deze dagelijkse berichten vanaf veilige afstand toe. Terwijl op het park de finales werden gespeeld, stond hij ergens op een veel te warme Pinkpopweide tussen duizenden festivalgangers. Naar verluidt heeft hij af en toe op zijn telefoon gekeken, gezien dat de familievete inmiddels was opgelost, de modepolitie nog steeds actief was en dat er geen twerkdemonstraties hadden plaatsgevonden. Vervolgens concludeerde hij tevreden dat het goed was.

Terugkijkend was het een week waarin een familievete veranderde in een dubbelkoppel, een Memphis Depay-look niet het gewenste effect had op het spel, een twerkcursus voor veel gesprekstof zorgde zonder ooit een demonstratie op te leveren, een barman meer indruk maakte met zijn voorraadbeheer dan sommige spelers met hun service en de modepolitie dagelijks nieuwe dossiers kon openen.

Maar bovenal was het een week vol mooie wedstrijden, sportiviteit, gezelligheid en een park dat iedere avond weer gevuld was met supporters en sfeermakers.

Daarom willen we alle winnaars feliciteren met hun titel, maar zeker ook alle verliezers bedanken. Zonder tegenstanders geen wedstrijd en zonder deelnemers geen toernooi.

Een groot dankjewel gaat uit naar alle vrijwilligers die het park de hele week hebben onderhouden, schoongemaakt en verzorgd. Naar de barcommissie die ervoor zorgde dat de koelkasten sneller werden aangevuld dan leeggedronken. En natuurlijk naar onze sponsoren, zonder wie dit prachtige toernooi niet mogelijk zou zijn.

Tot slot nemen we één aandachtspunt mee naar volgend jaar. Er bleek wat onduidelijkheid te bestaan over het spelen van finales in kleinere poules. Hoewel we dit eigenlijk al jaren op dezelfde manier organiseren, zullen we dit volgend jaar duidelijker communiceren. En als we besluiten geen finale te spelen, bekijken we of er op zondag nog een extra poulewedstrijd gespeeld kan worden.

Voor nu rest ons vooral één conclusie: het Jan de Rijk Logistics Open 2026 was weer precies waar een verenigingstoernooi voor bedoeld is.

Veel tennis, veel gezelligheid en vooral heel veel mooie verhalen.

Tot volgend jaar!

 

 

« Terug

» Nieuws archief